Featured Post

06 April 2012

festivalden ara ara, kısa kısa...

Festivalde "The Wall-Duvar" filmine gittim geçen günlerde. İlk Emek Sinemasında gösterilmiş film. Gene orada gösterilebilse, ne hoş olurdu...Meraklısı mutlaka seyretmiştir önceden ama depresyon dozu ve etkileyiciliği hayli yüksek bir film imiş. Filmin kurgusuna hayran kaldım. Sadece müziklerle tüm hikayeyi şahane anlatmışlar.
Filmler iyi gidiyor, hadi bakalım...


The Wall 

Pink Floyd, 1977'den beri üzerinde çalıştığı The Wall albümünü Kasım 1979'da EMI'den çıkarttı. Bu albümde "Pink" adındaki bir karakterin doğumundan itibaren olan süreç incelenmiş; savaş, babaya duyulan hasret, eğitim sistemi, aldatma gibi konular işlenmiştir.
Turnede bir hayranıyla kavga eden Roger Waters kafasında seyirciyle kendisinin arasına bir duvar örme düşüncesini yaratmıştı. Daha sonra konsepti geliştirerek bir insanın tüm insanlara karşı olması olarak büyütmüştü.
1982 yılında Alan Parker tarafından albümle aynı isimde bir film çekildi. Soyut bir anlatım tekniğine sahip, simgesel bir anlatım tarzını benimseyen film, Mayıs 1982'de Cannes Film Festivali'nde gösterildi. Film Türkiye'de ilk defa Emek Sineması'nda 1986 kasımında gösterilmiştir.


Not: Serdar Ortaç geldi şimdi aklıma, bilenler bilir, kendisinin de bu şarkıyı icra etmişliği vardır maalesef, acaba filminin de bir versiyonunu yapar mı korkusuna kapıldım bi an için:)

1 comment: