Featured Post

13 September 2013

hedefin ne?

biliyorsunuz defne bu hafta okula başladı. öğretmeni geçen gün; çocuklara hedef çalışması yaptırmış. her çocuk dönem sonuna kadar kendisiyle ilgili gerçekleştirmek istediği bir hedefi düşünmüş, yazıp zarfa koymuş. zarfa konulan hedefler bir duvara asılmış. muhtemelen dönem sonunda "eee hedefin neydi? gerçekleştirdin mi hedefini?" değerlendirmesi yapacaklar...
*
"hedef" biraz sevimsiz ve iddialı bulduğum bir kelime. eminim öğretmeni "hedef" kelimesini açarak anlatmıştır çocuklara ama gene de başka bir ifade şekli bulunamaz mıydı? çocukların gerçek isteklerini, duygularını biraz daha ön plana çıkaracak bir şekil?
*
-anne biz bugün hedefimizi yazdık.
-aa ne hedefi?
-işte karne alıncaya kadar kendinle ilgili bi hedef.
-ee sen ne yazdın?
-okul boyunca uslu olmayı ve dersleri dinlemeyi hedefliyorum.
-hı? gerçek hedefin bu mu? sen zaten yaramaz ve ders dinlemez bi çocuk değilsin ki?
 yaa defne açık söyle, bu senin hedefin mi? öğretmenin için yazdığın hedef mi?
-amaan yazdım işte anne.
-anne, sana da bir hedef vermek istiyorum.
-ee neymiş?
-bence daha çok gülmeyi hedeflemelisin. gülünce daha keyifli ve güsel oluyorsun.
-heh işte hedef budur! bak isteyince gerçek hedef verebiliyorsun.
tamam ben dediğine dikkat edeceğim ve daha güleryüzlü olmayı hedefleyeceğim. gerçekten iyi bir hedef. ama ben de senden senin gerçek hedefini duymak istiyorum. gerçekten dönem ortasına kadar ne yapmak istersin kendinle ilgili? biraz düşün. yarın konuşalım.
*
bugün:
-ee gerçek hedefini düşündün mü?
-60 tane kitap okumak istiyorum!
-hımmm, beyza da 70 tane kitap okumak istiyordu değil mi? sayı çok geldi bana ama neyse sayıya çok takılma bence. eğlenceli, keyifli kitaplar okusan yeter...
*
bu hedef de beni çok kesmedi ama uzatmadım artık. belli ki defne benim nabzıma uygun şerbeti pardon hedefi vererek, "uzatma artık anne!" mesajını veriyordu.. illa bir hedefi olması da gerekli miydi zaten dönem sonuna kadar? hele okula başladığı ilk haftadan, zorlama işler çocuklara işlemiyor...
*
aa belki de defne baştan çözdü bu işi, ya hedef için ne kasacağım, zaten olduğum şeyi olmaya devam ederek, sistemi de idare ederim, annemi de, olur biter diyor olabilir mi? mümkün...
herkesin bir hedefi var:)
(arkadaşımın kedisi ve kaplumbağası, yayın iznini almadım ama kızmaz herhalde?:)








2 comments:

  1. Zorlamaca ne kucukte, ne de buyukte hicbir ise yaramiyor goruldugu uzere :)
    Ama sana gulmek cok yakisiyor bu kesinlikle dogru! Zaten gulen bir fotografini gorup geldim buraya da :)

    ReplyDelete
  2. hah ha, berceste çok yaşa emi:) yahu gülmek herkese yakışıyor, defne'nin en yoğun gördüğü kişi ben olduğum için bana söylüyor, herkes alsın işte üstüne:)
    dediğin doğru, zorlama her bünyeye zarar...

    ReplyDelete