Featured Post

06 February 2014

Borusan Contemporary-Perili Köşk

Borusan Contemporary, Perili Köşk...
Hani, 2. köprünün hemen Rumelihisarı ayağında görünen, kuleli, kiremit rengindeki bina.
Türkiye'nin ilk ofis müzesi!
Enfes!
Müzeye geçen hafta sonu gittik ve şimdiye kadar müzeyi görmemiş olduğuma üzüldüm.
Hoş bir kere hafta içi denemem olmuştu şaşkınlıkla ama müze sadece hafta sonu açık!
Zira, hafta içi ofis olarak kullanıyorlar Perili Köşk'ü.
Bu müthiş mekanı hem ofis hem de müze olarak düşünen ve hayata geçiren zihniyete hayran kaldım.
Demek bizim ülkemizde de böyle şeyler olabiliyor.
Düşünsenize, çalıştığınız ofis ortamı o kadar şeffaf ki, hafta sonunda da halka müze olarak açılabiliyor.
Nefes kesen bir manzarası var müzenin.
Pencere kenarında, pek mütevazi bir masa gördüm, en büyük özelliği geniş açıyla Boğaz'a bakıyor olmasıydı. Ceo'nun masasıymış. Harika!
*
Sadece Perili Köşk'ün kendisi değil, içindeki eserler de çok keyifli.
Hazır sömestr dönemindeyken, çocuğunuzu da alın, gidin derim. (Üstelik çocuğunuzun forsuyla giriş ücretsiz:) Zira sergileri; çocuklar için de eğlenceli, oyuncaklı, keşif dolu... Mesela; ışık, ses, hareket gibi ögelerin desteğiyle, interaktif bir sergi olarak hazırlanan "Vicious Circular Breathing" 16 Şubat'a kadar devam ediyor. Kaçırmayın!
defne 1'den defne 2'ye!
mikrofona birşey söyle, sesini dinle, sonra da, ışıkların içinde sesinin nasıl kaybolduğunu izle oyunu:)
efsunluyuuuum!
Katlardaki(açık ofis içindeki eserler) ve ara katlardaki eserleri de aman atlamayın. Aslında rehberle gezerseniz, daha da doyurucu bir müze gezisi olur sizin için ama ben çocuklarla olduğumdan, rehbere çok takılamadık. Mithat rehberle gezdi, ondan aldık arada bilgileri...Söylemeden edemeyeceğim, bir katta Robert Mapplethorpe'un fotoğraflarını gördüğümde, o kadar şaşırıp sevindim ki, görevliye "gerçek mi?" diye sorma gafletinde bulundum:)

Diğer eserleri siz görürsünüz artık ama müzede en çok sevdiğim eser; Claudia Hart'ın "Mevsimler" adlı eseri oldu sanırım. Bir kadın bedeni üzerinden mevsimleri yani; hayatın döngüsünü anlatıyordu bu video eseri.

doğuyorum...
ölüyorum...
(ama merak etmeyin, birazdan küllerimden yine doğacağım:) 
Teşekkürler Perili Köşk'e emeği geçen herkese...
Size de iyi müze gezmeler...

No comments:

Post a Comment