Featured Post

25 March 2014

Jung ile Dengelendim de Duruldum!

Yarım kalan yazılardan biri de Carl Jung ile ilgiliydi.
Art terapi ile ilgili bir eğitim alıyorum. Bu modülün konusu da Jung idi. Modülden sonra, Jung'un hastası oldum diyebilirim:).

Jung için, daha çok başlangıç aşamasındayım ancak küçük bir bilgi bile, bana kendimle ilgili kuvvetli bir mesaj verdi. Jungcu psikoloji diyor ki; her erkekte feminen taraf olduğu gibi(anima), her kadında da erkek taraf(animus) vardır. Salt masculine(eril) ve feminine(dişil)'in belirli ayırtedici özellikleri bulunmaktadır.
Hocamız bize bu özellikleri özetledi ancak internette bulduğum grafik de benzer özellikleri kapsadığı için, bu grafiği bloga koyayım dedim. Bizim çalışmamızda masculine özellikler içinde ; linear, rationale, speed, feminine özellikler içinde de; emotion, mother, darkness, instinct de bulunmaktaydı.

http://www.normanchorn.com/future-strategy/good-leadership-feminine-thing#!prettyPhoto
Kadın ve erkeğe bu şekilde bilimsel bakınca, karşı cinse daha anlayışlı yaklaşabiliyor insan. Ama bu tablonun benim için en anlamlı yanı şu oldu: Doğam gereği feminine özelliklerim baskın ancak çok yoğun feminine özelliklerle yaşamak, dengeyi bozuyor. Son dönemlerde masculine tarafıma biraz haksızlık ettiğimi farkettim. İçimde eril bir tarafın olduğunu hatırlamak, onun özelliklerinden de yararlanarak, eril-dişil Füs arasında bir denge bulmaya çalışmak bana iyi geldi.
Hayat da bunun dengesini bulmaya çalışmakla geçmiyor mu zaten? Olsun, arada grafiklerle hatırlatılması fena olmadı:)


No comments:

Post a Comment