Featured Post

26 May 2014

Sen Çok Yaşa Nuri Bilge Ceylan!

Nuri Bilge Ceylan, Cannes'de son filmi "Kış Uykusu" ile Altın Palmiye'yi kazandı:) Kazandığı günden beri, onunla ilgili her haberi gözlerim dolarak okuyorum. Filmini dört gözle bekliyorum...

Ne mutlu ki, böyle bir yönetmenimiz, böyle güzel bir insanımız var.

NBC'ın filmlerini hiç izlediniz mi bilmiyorum ancak onun filmlerini izlemek için hayatın koşuşturmacasından biraz uzaklaşmanız, durulmanız gerekir. Kendinizi NBC'ın dünyasına bırakmanız gerekir. Onun filminin etkisi, film bittikten sonra başlar. Filmi izledikten sonra, filmi yaşamaya devam edersiniz. Film bittiğinde bazen anlamadığınızı düşündüğünüz şeyler, hayatın akışında size bir şekilde görünüverirler. Filmleriyle; hayatınıza, düşünce şeklinize yeni bir pencere açar...Tıpkı Haneke gibi, Lars Von Trier gibi...

Niye bunları yazdım bilmiyorum ancak bunlar döküldü parmaklarımdan...

Cem Erciyes'in yazısında beğendiğim bir bölümden alıntı yaparak, bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum Nuri Bilge Ceylan'a...

Altın Palmiye'yi veren jüri başkanı Jane Campion ilginç birşeye dikkat çekmiş: 

"Ceylan başka sinemacıları kıskandıracak kadar dürüst. İnsanları anlatırken onların bencilliklerini, acımasızlıklarını, tutkularını, aldırmazlıklarını hakikaten rahatsız edici bir dürüstlükle anlatıyor. "Mayıs Sıkıntısı"'ndaki sinemacı, "Uzak"taki fotoğrafçı, "İklimler"deki erkek için başka ne denebilir ki..."

Yazının tamamı için tık...


Kış Uykusu(Fragman) paylaşan: tercumaniahval

No comments:

Post a Comment