Featured Post

10 January 2012

cemal süreya'yı sever misiniz?

Yayınımıza bir süre ara verdiğimiz, okuyucularımız tarafından farkedildi mi acaba?
*
Defne dün fena üşütmüş, ateş, kusma vs, dün geceden bu yana zombi gibiyiz. Şimdi uyuyor, umarım bu gece misler gibi uyur, iyileşir. Genelde zor durumlarda sakinliğimi koruyabilen bir insan olduğumu düşünüyorum ancak iş ateşe gelince, o derecenin rakamları arttıkça müthiş panikliyorum. Başta ateş iyi diyorum, vücudu mikroplarla savaşıyor, ilaç vermemize gerek yok ama ben böyle dedikçe; derece 39.5'ları geçiyor, sonunda ilaca mağlup oluyoruz. Neyse, şu an çok etkisindeyim olayın. Uyusun da geçsin, gitsin mikroplar lütfen!
*
Kısa da olsa yazmak istedim bugün, nefes almak için blog iyi geliyor bana...
Dün Cemal Süreya'nın 22. ölüm yıldönümüymüş. "Aşk yok gayri memlekette Cemal Süreya beri gideli" demiş Can Yücel...Böyle güzel insanlar beri gittikçe, gerçekten tadı kaçıyor birşeylerin.
Üniversite yıllarında, şiir bir parça olsun vardı hayatımda. Cemal Süreya'yı da severek okurdum. Siz sever misiniz Cemal Süreya'yı? Şiiri? Üniversiteden sonra benim şiir okuma alışkanlığım maalesef kayboldu:( ama ara ara da olsa, şiir okumak güzel, hatırlamamda fayda var...
Neyse, kısa yazacağım dedim, uzattım, yıllar önce defterime yazdığım bir Cemal Süreya şiirini buradan sizlerle de paylaşayım istedim...
( "Ortadoğu 4" şiirinin bir kısmından alıntı yapmışım, demek ki şiirin o kısımları etkilemiş beni, aynı o şekilde paylaşıyorum.)

Zaman mı? değil zaman.
Akan zaman değil mesafelerdir.
...
Biz yeni bir hayatın acemileriyiz.
Bütün bildiklerimiz yeniden biçimleniyor.
Şiirimiz aşkımız yeniden
Son kötü günleri yaşıyoruz belki
İlk güzel günleri de yaşarız belki
Kekre birşey var bu havada
Geçmişle gelecek arasında
Acıyla sevinç arasında
Öfkeyle bağış arasında
...
Biz kırıldık daha da kırılırız
Kimse dokunamaz bizim suçsuzluğumuza
Cemal Süreya

Bir de Cemal Süreya sözleriyle (Sayım şiiri) bir Sezen Aksu şarkısı çalayım.



İyi geceler,

4 comments:

  1. ates kötü siir güzeldir. ama ben okuyamam, o ayri. ya da söyle demeliydim; siir sadece orhan veli'dir benim icin. dersen ki onu da bilir misin ezbere? böyle de yatilmaz ki!


    bir kac yazidir benim bu aralar ne dinledigim mevzuunda bir geyik dönmekte. buyrun asagida, netteyken ruh halime bagli olarak youtube'dan bulup bulup dinledigim sarkilar ve hissettirdikleri. arz ederim.

    ilik bir yaz aksami. sahilde. bir adada. mümkünse mikonos. alkol var. "ne dans ederim ama!" müzigi http://www.youtube.com/watch?v=KnEXrbAQyIo

    yine aksam ama geceye yakin. yalnizsin. birazdan cikacak, karisik ortamlara akacaksin. istanbul. yüksekce bir binadan civil civil sokaklara bakiyorsun. bekle geliyorum cover'i http://www.youtube.com/watch?v=dHtwZ07N1ic&ob=av2e

    ben hic bir müzik aletini calamadim ortaokuldaki flütten gayri. gencler, hele yaratici gencler var iyi ki. sözler de cok güzel olmus. kliple daha da bir provokatif. "cürük cilek kokusu" diye bir seyin olabilecegini aklima getiren, canli dinlemek istedigim sarki http://www.youtube.com/watch?v=zjaZiWBvnL4&ob=av3e

    allah kimseyi önce mutsuz ettirip, sonra mutlu olma imkanini cok yakinina getirtip, toplumun moral degerler baskisiyla kacirmak durumunda biraktirmasin müzigi http://www.youtube.com/watch?v=EyiCVNU9wtU

    arkadas ne konserdi? sanirim yanimdaki eleman cekmis, sesimi duyar gibi oldum http://www.youtube.com/watch?v=2ot6d8QQq1I (3,5'uncu dakkadaki atraksiyon ist'da yapilabildiyse benim hala umudum var)

    bu da overall en iyilerden biri. klavyeciye dikkat http://www.youtube.com/watch?v=dgUSCM1djeg&feature=related

    yataginda, sevdiklerin yanindayken (barbarlarin istilasi filmindeki gibi) ölüyorsan fonda calabilecek sarki? evet http://www.youtube.com/watch?v=zE-rD8vcY4U

    ReplyDelete
  2. Orhan velinin garipcilerine tepki olarak dogmus cemal sureyya'nin ikinci yenileri. Ben ikisini de severim ama cemal sureyya daha cok hayal kurdurur bana. Evet , siir gercekten universite yillarina ait biseymis gibi, o zamanlar daha romantiktik daha kaygisiz daha anliktik. Ama simdi de siir okuyan bir sevgili(ezbere ya da kitaptan) tekrar asik edebilir kendine;). En son kerim de fatmagulu siir okuduktan sonra opebilmisti deil mi?
    Juliet.

    ReplyDelete
  3. Ben de simdi farkedebildim bir suredir yazmadigini, zira evde internet yok, esin dostun evine gidip dunyaya baglanabiliyorum. 26sinda cozulecek umuyorum bu sorun. Defneye kiyamam:-( ama hep cocukken bu ates davalari oluyo galiba, bir an once iyi olsun pamik helvasi! Siir diyince benim aklima bir de Sunay Akin geldi, unv.tede birakmisim ama ben de siir olayini, niye oyle oluyo ki...

    ReplyDelete
  4. bir hafta süreyle koptuk blog ortamlarından, hastalık sebebiyle...
    masterofuniverse, bazı şarkılar beni zorlar ama çok güzel ve içten bir liste olmuş, sağolasın, önümüzdeki günlerde alıntı yapacağım izninle:)
    şiir okuyan bir sevgili kaldı mı ki julietcim? varsa aşık eder o ayrı!
    evet fulyacım sen de yoksun ortalarda bir süredir, 26'sı olsun da, iletişimimiz kopmasın!

    ReplyDelete