Featured Post

31 October 2013

Bir Kitap Tavsiyesi: Onlar Benim Kahramanım

Niyet ettim, son zamanlarda beni etkileyen kitapları yazmaya...

Son okuduğum kitaptan başlıyorum...

Onlar Benim Kahramanım-Doğan Cüceloğlu

Defne'yi, psikiyatrist Prof Dr. Yankı Yazgan'ın kitaplarını okuyarak büyüttüm. Kendimi de...Daha önceki yazılarımda da bahsettim; Yankı Yazgan gibi "gerçek ve samimi insanların varlığı" beni hayat konusunda heyecanlandırıyor, umutlandırıyor, sevindiriyor.
*
Yazın, Yasmin'le Yankı Yazgan'dan konuşurken, Yasmin bana Yankı Yazgan'ın babasından bahsetti. Babası Gültekin Yazgan'ın kör olduğunu, hatta hayat hikayesini anlattığı "Kör Uçuş" adlı bir kitabı bulunduğunu söyledi. Doğan Cüceloğlu'nun da; Gültekin Yazgan ve eşi Tülay Yazgan'la yapmış olduğu sohbetlerinden derlediği bir kitabı olduğunu belirtti.
*
Yankı Yazgan'ı takip etmeme rağmen, hayatıyla ilgili bu önemli ayrıntıyı kaçırmışım. Yankı Yazgan gibi birini yetiştiren, üstelik biri kör olan, bu iki insanın hayatını çok merak ettim. "Onlar Benim Kahramanım" adlı kitabı bayram tatilinde bir solukta okudum. Kitabı okurken Yasmin gibi bir arkadaşım olduğu için de kendimi çok şanslı hissettim.

Kitapla ilgili yazılacak, konuşulacak çok şey var. Ama ben size sadece "kitabı okuyun lütfen" demek istiyorum. Tüm sevdiklerime bu kitaptan bahsediyorum. Hatta yakın çevreme kitabı alıyorum da...Yankı Yazgan'ın blogunu farklı bir gözle tekrar inceliyorum...

Hayata hakkını vererek yaşamış bu iki güzel ve güçlü insanı; herkesin okumasını, tanımasını canı gönülden diliyorum.

Aslında kitabın arka kapak yazısını okumanız bile kitabı okumak konusunda sizi heyecanlandıracaktır...

Dikkatli baktığımızda, çevremizin şikayet yarışçılarıyla dolu olduğunu görürüz. Öyle bir yarıştır ki bu, galip geldiğini sananların aslında yaptığı, ne denli güçsüz ve işe yaramaz olduklarını, hem kendilerine hem de çevrelerine kanıtlamaktır.

Elbette şikayet yarışına katılmayanlar da var; kimsenin dikkatini çekmeyen ve yapacak çok şeyi olan bu insanların gerçeğe koşulsuz saygısı vardır. Gerçeği bilmek, kabullenmek ve ona göre hareket etmek onlar için vazgeçilmez bir önkoşuldur.

Abartmayan, yalan söylemeyen, alçakgönüllü ve hoşgörülü bu insanlar, kişisel bütünlük içinde yaşama hizmet etmekten mutluluk duyar. Aslında, yaşıyor olmanın da bir sorumluluğudur yaşama hizmet etmek. Onları bilmeyiz, duymayız ama toplum akıl sağlığını ve dengesini onlar sayesinde korur. Onlar gizli, kahramanlardır. 

Bu kitap, iki gizli kahramanın yaşam öyküsünü anlatıyor. 

Doğan Cüceloğlu

Bu yazıyı, kitabı okumamı sağlayan Yasmin arkadaşıma hediye ediyorum. İyi ki varsın Yasmin:)

No comments:

Post a Comment