Featured Post

11 December 2011

5. anlaşma

Bir şekilde Amerika saatine bağlı yazıyormuşum, Türkiye GMT saatine bağlanınca, hop hop hop, bütün saatler, saatleri bırakın tarihler kaydı. Bak blogcum, ben kendime söz verdiğim gibi, günü gününe yazıyorum, bir gün yazmışım bir gün yazmamışım gibi gösteriyorsun kayıtlarda, ayıp oluyor...Neyse bundan sonra takibindeyim...
Gece gece cinleştim.
O yüzden, çok etkilendiğim 5. Anlaşma adlı kitaptan bahsedeyim istedim. Bu kitabı, daha doğrusu yazarın (Don Miguel Ruiz) Dört Anlaşma adlı kitabını daha önceden Mit okumuştu ve bana "bu kitabı oku, seversin" demişti. Normalde, ben böyle "yüreğinin götürdüğü yere git, herşey seninle başlar, mutluluk cebinde" tarzı kitaplara biraz mesafeli yaklaşırım, okurken gaza gelirsin ancak gerçek hayatta pek de işe yaramaz gibi gelir bana. Gene de okuyayım dedim. Dört Anlaşma'yı okudum. Okuduktan sonra, gerçekten bazı değişiklikler oldu algı dünyamda. Hayata biraz farklı bakmayı başarabildiğimde, bazı şeyleri daha farklı görebildiğimi gözlemledim.
Belki ruhen hazır olduğumdan ya da adam gerçekten samimi yazdığından, kitaptan etkilendim.
Daha sonra, bir fuarda karşıma, sözünü ettiğim;  5. Anlaşma adlı kitap çıktı. "Bu da nerden çıktı şimdi" dedim, adam kitabı tutunca, bir de 5. anlaşma mı uydurmuş diye düşünmeden edemedim. Kitaba hafif şüpheli yaklaşsam da, kitabı aldım.
İyi ki de almışım. Don Amca, ilk 4 anlaşma yeterince zor olduğu için, önce bir onları sindirin, sonra bu 5. Anlaşma kitabını okuyun demiş.
Peki kitap ne anlatıyor, sadede gel diyorsunuz değil mi?
Kitap, temel olarak; hayatta yaptığımız anlaşmalarla hayatımızın gidişatını nasıl etkileyebileceğimizi konu ediniyor.
Don Miguel Ruiz, aşağıda yazan 5 temel anlaşmayı uyguladığımız sürece, hayatımızın tıkırında gideceğini belirtiyor özetle :

1-Kullandığınız sözcükleri özenle seçin.
2-Hiçbir şeyi kişisel algılamayın.
3-Varsayımda bulunmayın.
4-Daima yapabildiğinizin en iyisini yapın.
5-Kuşkucu olun ama dinlemeyi de bilin.

Bugün bu şekilde bir girizgah yapmış olayım, yarın devam edeceğim.

İyi geceler...

2 comments:

  1. 1- " tut su kapiyi be..." " yuzsene salak misin" demiycez yani....
    Diger maddeleri bi dusuneyim :))
    Edin.

    ReplyDelete
  2. geç bakalım dalganı:) diğer maddelerle ilgili saptamalarını da bekliyorum:))

    ReplyDelete