Featured Post

19 December 2011

çocukluğumun çizgi filmleri...

Dün öyle uzun uzun, ciddi ciddi yazınca, bugüne çok hal kalmadı doğal olarak:) Biraz hafifleyelim...
Dün Temel Reis'ten bahsederken, aklıma çocukluğumdaki çizgi filmler geldi. Çocukken en sevdiğiniz çizgi filmler nelerdi?
Benim en sevdiğim çizgi filmler Heidi, Şeker Kız Candy, Pembe Panter ve Red Kit idi. Tom ve Jerry'yi de fındık fıstık gibi seyrediyordum.
Heidi kadar masum, neşeli, duygusal bir çizgi film az yapılmıştır herhalde...
Candy'nin Anthony ile öpüştüğü o ilk sahneyi hatırlar mısınız? Beni çok etkilemişti, hayat hakkında büyüklerin bize söylemediği, küçük bir sırrı keşfetmiş gibi hissetmiştim o sahneyi seyrettiğimde. Aşkla ilgili ilk teorik bilgilerimizi, bu çizgifilm sayesinde öğrenmeye başlamıştık sanki...
Pempe Panter'in cool hali ve müziği bile yeterdi!
Red Kit, pazar sabahlarının vazgeçilmeziydi benim için, Rintintin uyuzdu ama ona bile dayanırdım...Bir de zırt pırt elektrikler gitmeseydi...

Sevmediğim çizgi filmler de vardı. Mesela Vikingler'i pek sevmezdim. Değiş Tontonlar'dan da pek hoşlanmazdım. Şimdi nedenini düşündüğümde, onların öyle her şekle girmesinin, çocuk kafamda bir nevi güvensizlik ve rahatsızlık yaratmış olabileceğini düşünüyorum. Temel Reis de favorilerimden değildi. Bir de programlar öncesi yayınlanan; çizgisiyle vıdı vıdı konuşup, çizgisi bitince de ortadan kaybolan geveze bir karakter vardı, adını şimdi hatırlayamıyorum, o da ifrit ederdi beni...

Hadi siz de görüşlerinizi söyleyin, nostalji yapalım:)

İyi geceler,

7 comments:

  1. ayy ben viking leri severdim: ''haydii yallah hop hop hop, kolumuza kuvvet hop hop hop'' isin guzeli atalari viking olan irki da hala seviyorum, cok yakisiklilar :-)
    benim bugunlerdeki psikolojim uzerinde bir hayli etkili olan ve aslinda cocuklara izlettirilmemesi gereken bir cizgi film de clementine di!
    ucan kaz norton u da cok severdim :-) hey gidi...

    ReplyDelete
  2. clementine'den hafif çekinirdim ben polente, clementine sanırım hepimiz üzerinde farklı etkiler bırakmış fulya:)
    şimdi sen söyleyince, vikinglerin o şarkısını sevdiğimi hatırladım ben de fulya ama küçük viking'in "bulduuuuum" diye cin fikir bağırmaları hoşuma gitmiyordu herhalde, bilemedim, çocuk kafası işte...

    ReplyDelete
  3. redkit cok cool, hersyin ustesinden gelir haliyle 1 numara.
    heidi pamuk gibi, mutluluk verici, bayir asagi kosmaya basladi mi sanki benim yuregim hoplardi.
    sirinleri de seyrederdim, gargamelin kara satosu uzaktan urpertirdi beni.
    bugs bunny, naaber caniiim, erkedes seslendirme olmasa bu kadar sevmezdim belki.
    tom-jerry hala seyrediyorum, bayiliyorum.
    edi-budu kim deedi ki bir gun bir budunun edisi olacagim. kurabiyeeeee

    ReplyDelete
  4. redkit beni yine cagrisimlara gark etti.
    benim sanirim bi iki anlasma yapmam gerekiyor.

    ReplyDelete
  5. biliyorum, çok az okuyanım var ama herkes anonymous yazınca bazen kim kimdir bilemiyorum, redkit hangi çağrışımları uyandırdı sende sevgili anonim?
    edim güldürdün sen de:)

    ReplyDelete
  6. Ben vikingler diyorum. Mit

    ReplyDelete