Featured Post

28 December 2011

misler gibi:)

Ben ki kelimeleri kullanmakta pek becerikli olmayan ve bunu açıkça her ortamda söyleyen kişi, misafir olmayı kabul ettim:) iyi mi ettim kötü mü ettim satırlar göstersin bakalım.

Biz bir grup kadınız, arkadaşlığımız uzun yıllara dayanıyor ama zaman, ve zaman icinde değişen sorumluluklar, hayatımıza giren çıkanlar görüşme sıklığını değiştiriyor. Neyse burayı pek de uzatmak anlamsız bu apayrı bir yazı konusu!  Gelelim gündeme: İşte bu grup uzun zaman sonra konuşup konuşup yapamadığımız hamam sefasını yapmak üzere sözleşti. Aslında 5 kişi olacaktık ama son anda maalesef bir fire verdik:( 
Gittiğimiz hamam Ayasofya Hürrem Sultan Hamamı idi. Hamam 1556 yılında Mimar Sinan tarafından yapılmış son 5 yıldır da restorasyon devam ediyormuş. Yani hamam dizi olmasa da bu hali ile açılacakmış. Bu hamamın yerinde daha önce halıcılar varmış. Açıkçası hamamdayken ne büyük kayıpmış burada halıcı olması diye düşündüm. Taş yapı ve mermerler orijinalliğini korurken ahşap işlemeler yenilenmiş. Tabii bütün hamam boyanmış, camları yenilenmiş vs ama hamam ben eskiyim ruhunu da veriyor. Bursa Kervansaray gibi ihtişamlı ve büyük değil- ama zaten o hamamdan sadece erkekler faydalanıyor ki ben buna deli oluyorummmm-. Hamam tahmin edeceğiniz gibi turistik ama biz gittiğimizde az turist vardı mevsim sebebi ile. Biz türkler kendi kendimize yıkandık:) Turistik kelimesi aslında iyi birşeyler katmış olaya. Girdiğinizde nerdeyse 5 yıldızlı otel hizmeti alıyorsunuz. Size özel sabun-kese seti, ipek peştemaller, bembeyaz havlular filan veriyorlar. Herkesi 1 kişi yıkıyor öyle geldim yıkandım çıktım yok.Sizi biiirrr güzel temizliyorlar. Kese kopuk masaj ohhhh. Biz masajlı paketi aldık, giderseniz onu tavsiye ederim, çünkü hamamda o kadar temizlenmişken üstüne bu masaj da pek guzel geliyor. Hamam bu arada mis gibi kokuyor. Bütün kullanılan malzemeler yasemin ve erguvan çiçeği kokusu. Tüm işlemler bitince ben sürekli kokluyordum ohh ne şahane diye.  Biz sabahtan gittik etraf pek sakindi, hamam da tertemizdi sonradan heryer kalabalıklaştı. Uzun lafın kısası eğer kendinizi derin derin temizlemek istiyorsanız ve bu iş için ayrılmış iyi bir paranız varsa bunu tarihle içiçe yapmak büyük keyif onu söyleyebilirim. Diğer taraftan yurtdışından misafirleriniz gelirse bunu da şiddetle tavsiye ederim. Çok etkileneceklerine eminim. Eh gitmişken biraz da tarih anlatırsınız Hürrem ve entrikaları gibi, mutluluk garanti:)

 Veeee Bugun de bize ayrilan surenin sonuna geldik sayin seyirciler! vakit  hamam sefası sayfasını kapatıp 2012'de yeni sayfalar açmak umudu ile uyuma zamanıdır.

Fotolar blog sahibinden gelsinnn.

Banu

Not: Banum pek güzel yazmışsın, ellerine sağlık. İyi ki gitmişiz. Söylemeden geçemeyeceğim, 40 yılda bir de olsa, paraya kıyıp hamam sefası yapmak lazım! Ben 18 yıldır İstoş'tayım, bu İstoş'taki 2. hamam sefam, olmaz böyle... 
Bir de erguvanlı sabunu mutlaka deneyin. Erguvanı çok severim ama kokusunun bu kadar güzel olduğunu bilmezdim.  Rivayete göre, Hürrem'in en sevdiği sabun erguvanlı sabunmuş...
Foto benim değil, fotoyu hamamın sitesinden aldım. 

3 comments:

  1. oncelikle banum, cok hos cok hos bu atislar, cikislar, denemeler, yenilikler, tebrikler :)
    ah ah bana sarhos muamelesi yapmayindan turist mualemesi yapmayina geldik yillara bak...basta istanbul olamk uzere artik hamam gurme olmaya aday bi grubuz hep birlikte. ben bi daha ki gelisime swiss-hamam yapalim banumun gazini alalim, sonra da cemberlitas yapalim, cagaloglunu aramizda deneyen hamam-gurmeler var nasil olsa. hamamin en gusel tarafi senin hic bisiy dusunmemen, kese kopuk sac yikama durulama ve masaj gibi aktivitelerin hepsine kollarini acman yeterli. ne iyi ettik gercekten. ah bi de kofte yiyemeseydik, kokmasaydik. sinemim arayi kapatcaz meak etme.
    sebnem.

    ReplyDelete
  2. ay cok ozendim ben de, bir dahaki gelisimde (ki artik ben de bir turist sayilirim) ben de kiyicam paraya hamam sefasi icin, ohhh

    ReplyDelete
  3. sen gel, birlikte gideris en güsel hamama yawlum:)

    ReplyDelete