Featured Post

07 December 2011

her canlı ölümü tadacaktır.

Başlıktaki yazının nerede yazdığını bilir misiniz? Zincirlikuyu mezarlığının kapısında yazılıdır. Benim bu yazıyı ilk okumam hafif trajikomik bir şekilde olmuştu. Üniversite için İstanbul'a ilk geldiğimde, İstoş'un her yeri bana pek bir büyülü geliyordu. Zincirlikuyu civarına geldiğimde de, "ne kadar güzel burası, yemyeşil bir yer, neresi burası acaba" diye düşünürken, işte bu yazıyla karşılaştım ve anladım neresi olduğunu:)
Nereden çıktı bu ölüm konusu şimdi diyeceksiniz belki?
Bu akşam yemekte ondan bundan konuşurken pat diye Defne konuyu açıverdi:
"Anne ben ne zaman ölücem?"
"O da nerden çıktı şimdi?" (Şoklardayız, bu soruya çalışmamıştık henüz)
"Merak ediyorum""Hayattan gitmek mi demek?"
"Sen nerden duydun bunları?"
"Kendim soruyorum, bi yerden duymadım.
"Ne zaman öleceğimizi bilemeyiz ancak genelde yaşlanınca ölürüz."
"Kraliçe Elizabeth hala yaşıyor ama"
"Bazı insanlar çok uzun yaşar, 100 yaşına kadar yaşayan insanlar var."
"Yüz müüüü? Çokmuş""Ben ölmek istemiyorum."
"Hepimiz öleceğiz, bebek olarak doğar, çocuk, genç, yetişkin olarak yaşar, sonra da yaşlanınca ölürüz, bitkiler, hayvanlar gibi, onlar da ölür... (Hebe hübe, çok kitap cümleleri kuruyorum, Defne çok üstüme gelme, ne diyeceğimi bilemiyorum)
"Acaba en uzun yaşayan hayvan hangisi Defne?" (Hooop değiştirdim konuyu, Mit'in daha derin açıklamaları olacaktı ama neyse ki Defne'nin ilgisini dağıttım.)
Uzun ömürlü hayvanlarla ilgili tahminlerde bulunduk, sonra da internetten baktık, sizce en uzun süre yaşayan hayvan hangisi? Birkaç örnek;
-Bir kaplumbağa türü 120 yaşına kadar yaşarmış.
-Bir karga türünün 150 yaşına kadar tespit edilmiş. (buna pek inanamadım nedense?)
-Gene bir fil türü 72 yıl yaşarmış.
-At 50 sene, köpek 50 sene...

Neyse bugünü atlattık, sonra Mit'le konuşurken ölümle ilgili ne dememiz gerekir acaba diye düşündük. "Uzun süreli uyku" geldi aklıma. Birkaç kitaba bakmak gerek, ben okuduğum hamilelik kitaplarının doğum bölümlerini de okumaktan hafif kaçardım, sanırım bu bölümden de kaçıyorum biraz ama ölümden kaçış yok:)

Yok yok, zaten öleceğiz, güzel güzel yaşayalım, itişip kakışmayalım, sevelim sevilelim diyim en iyisi:)

Bugün Zeki Müren'in doğumgünüymüş. Anısına birkaç şarkısını dinledim. Bahçevan filminin şarkısını da sizinle paylaşıyorum. Hey gidi günler hey...
Sizin aklınıza gelen ilk Zeki Müren şarkıları neler?


Zeki Müren - Bahçevan1 - www.zekimuren.net ile  ssonmez

Yarın bir kitaptan bahsetmek istiyorum, bakalım yarın ola hayrola...

8 comments:

  1. 1 demet yasemen. ayy rüya yumurtalığı kırdı şindi tühh!

    ReplyDelete
  2. aşkımın teek hatırasııı...
    rüya'nın yumurtalığı kırıp tatlı tatlı sana baktığını görür gibi oldum:)

    ReplyDelete
  3. çok da bayıktır, nedense utanırım ben bu şarkı çalınca :p

    ReplyDelete
  4. adim mes-ud gobekadim bahtiyaaarr...cunku ben de alkislarla yasamayi seviyorum:-)
    ayrida kralice elizabet muhabbetine de cok guldum, defne harika biseysin!!

    ReplyDelete
  5. "Sevgimizin askimizin ustunden.....sene gecti mevsim gecti ay gecti...."
    Bi de "simdi uzaklardasin...."

    Freud'u Defne'yle beraber okuyun en iyisi :)

    iyi geceler budum.

    ReplyDelete
  6. fulya, denizotosunu beklerlen okudum yorumunu, kahkahalarla güldüm herkesin arasında:)
    benim de aklıma "benim güsel manolyam" ve "bir yangının külünü yeniden yakıp geçtin" geliyor...
    edim, defne ile freud ha? hah hah ha...
    hepinizi öperim.

    ReplyDelete
  7. http://www.youtube.com/watch?v=h7z5wf64NC0

    ReplyDelete
  8. çok damardan olmuş birol:) bu şarkının içinde birkaç şarkı var gibi gelir bana hep...sağol:)

    ReplyDelete